REGULAMIN PROGRAMU PRYMUSI AGH OBOWIĄZUJĄCY W ROKU 2023/2024
ZARZĄDZENIE Nr 40/2021 Rektora Akademii Górniczo–Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 29 czerwca 2021 roku w sprawie zasad udziału w programie „Prymusi AGH”
BENEFITY
- Dodatkowe nieodpłatne formy kształcenia i rozwoju (kursy, szkolenia, tutoring)
- Bezpłatne miejsce w domu studenckim.
BENEFITY SĄ PRZYZNAWANE KANDYDATOM W ZALEŻNOŚCI OD GRUPY, DO KTÓREJ ZOSTANĄ ZAKWALIFIKOWANI:
- Grupa pierwsza – studenci AGH, którzy:
a) znaleźli się wśród 5% najlepszych na liście rankingowej kandydatów w całej uczelni i uzyskali wskaźnik rekrutacji nie mniejszy niż 950 pkt;
b) zostali przyjęci na studia jako laureaci lub finaliści olimpiad stopnia centralnego, uprawnieni do przyjęcia na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia w AGH z pominięciem postępowania kwalifikacyjnego, wymienieni w uchwale Senatu AGH w sprawie zasad przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, a także laureatów konkursów ogólnopolskich w danym roku akademickim; konkursów ogólnopolskich w danym roku akademickim; - Grupa druga – studenci AGH, którzy uzyskali wskaźnik rekrutacji nie mniejszy niż 950 pkt. i nie kwalifikują się do grupy uczestników wymienionych w pkt. 1.
INFORMACJE PIT
- Każdemu Beneficjentowi korzystającemu z oferty Programu PRYMUSI zostanie wystawiony PIT za rok kalendarzowy, w którym realizował dane benefity Programu, na kwotę wysokości uzyskanych nieodpłatnych świadczeń.
Wzór oświadczenia do celów podatkowych (PDF)
Wzór oświadczenia do celów podatkowych (DOCX)
Jeżeli masz pytania napisz do nas:
KURSY I SZKOLENIA W ROKU 2022/2023
1. Elementy arytmetyki finansowej
Prowadzący: dr hab. W. Jabłoński
Kapitalizacja i jej rodzaje, stopy procentowe, instrumenty finansowe o stałej stopie zwrotu, raty kredytu przy stałej stopie procentowej, modelowanie rat kredytu przy zmiennej stopie procentowej, modelowanie rat kredytu walutowego przy zmiennej stopie procentowej i zmiennym kursie waluty, stopa zwrotu z inwestycji, ryzyko stopy zwrotu, budowa „indywidualnego” planu emerytalnego, optymalizacja inwestycji w instrumenty o stałej stopie zwrotu z inwestycji, dywersyfikacja ryzyka inwestycyjnego (na przykładzie modelu Markowitza). Arkusz kalkulacyjny z dodatkiem Solver.
2. Kolorowanie Grafów
Prowadzący: dr Sylwia Cichacz-Przeniosło
W ramach przedmiotu będziemy się zapoznawać z ciekawymi problemami z zakresu kolorowań grafów.
3. Podstawy metod Monte Carlo w języku Python
Prowadzący: dr hab. Paweł Przybyłowicz prof. AGH
Celem tego kursu jest omówienie działu matematyki zwanego „Metodami Monte Carlo”, który wykorzystuje losowość do opisu i modelowania złożonych zjawisk mi.in. fizycznych, ekonomicznych oraz biologicznych.
4. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
Prowadzący: dr inż Natalia Schmid-Polończyk
Student podczas kursu/szkolenia dokształcającego zostanie przygotowany do rozmowy kwalifikacyjnej. Podczas kursu student odkrywa swój potencjał, mocne strony, a także pokonuje swoje ograniczenia.
5. Laboratorium naukowe 101* *University of Buffalo course catalog dated 1929
Prowadzący: mgr Jakub Wójcik
Laboratoria. Zaraz obok wykładu oraz ćwiczeń tablicowych najpopularniejsza forma edukacyjna spotykana na uczelniach technicznych. Popularność niesie ze sobą zróżnicowane podejście do realizacji zadania/rozwiązywania problemu. Czyli, w jaki sposób tak naprawdę powinniśmy podejść do postawionego na laboratoriach problemu, żeby skutecznie go rozwiązać? Rzetelnie? Dokładnie? Przygotować się wcześniej do tego co będziemy robić? Tak, nie ulega to wątpliwości. Jednak czy to wystarczy? Odpowiedź na to pytanie nie jest tak oczywista jak mogło by się na pierwszy rzut oka wydawać. Kurs ma na celu zapoznać uczestników ze specyfiką pracy w laboratorium akademickim na przykładzie laboratoriów Maszyn i Napędu Elektrycznego. Efektem zajęć jest zdobycie umiejętności poruszania się w laboratorium, wyławiania oraz przetwarzania informacji. W ramach zajęć wykorzystywane są alternatywne metody nauczania takie jak: e-learning, flipped classroom czy debata oksfordzka. Umiejętności miękkie: praca w grupie, komunikacja, prezentowanie efektów pracy.
6. Zajęcia projektowe 101* *University of Buffalo course catalog dated 1929
Prowadzący: Jakub Wójcik
Projekty. W przeciwieństwie do zajęć prowadzonych w trybie ciągłym projekt przenosi środek ciężkości uzyskania zaliczenia w kierunku uczestnika kursu. Specyfika pracy uniemożliwia hurtowe „nadrobienie” zaległości pod koniec semestru ponieważ ocenie podlega wypracowany produkt jako całość. Co zrobić by z powodzeniem ukończyć projekt? Jaką metodykę pracy wybrać? Czy rzeczywiście nie da się oszukać zegara poświęcając na projekt mniej czasu niż przewidziano w toku zajęć? Na te i inne pytania wypracujemy wspólnie odpowiedź. Kurs w formie projektu ma na celu zapoznać uczestników ze specyfiką pracy projektowej na przykładzie Laboratorium Maszyn i Napędu Elektrycznego. Efektem zajęć jest opracowanie projektu oraz specyfikacji technicznej nowego stanowiska laboratoryjnego. W ramach zajęć wykorzystywane są alternatywne metody nauczania takie jak: e-learning, flipped classroom, design thinking czy debata oksfordzka Umiejętności miękkie: praca w grupie, komunikacja, prezentowanie efektów pracy.
7. O nauce i wynalazkach
Prowadzący: dr hab. Marek Miśkowicz prof. AGH
Celem proponowanego kursu jest zachęcenie wybitnie uzdolnionych kandydatów na studia I stopnia w AGH do zaangażowania w poznawanie zaawansowanej wiedzy naukowo- technicznej, promocja wynalazczości oraz zachęta do rozwijania posiadanych zdolności w kierunku naukowo-badawczym. W oparciu o przykłady z historii nauki i techniki zarysowana zostanie perspektywa na czym polega uprawianie nauki oraz rozwijanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych i w jaki sposób można wykorzystywać i chronić w tym zakresie własne osiągnięcia. Omówione zostaną cechy i umiejętności pożądane u inżyniera-innowatora i naukowca.
8. Introduction to nanotechnology – from fabrication to functional micro and nanodevices
Prowadzący: dr Aleksandra Szkudlarek
Kurs dotyczy intensywnie rozwijającej się dziedziny nanotechnologii dotyczącej mikro i nanorobotyki i ma charakter interdyscyplinarny, łącząc ze sobą zagadnienia związane z takimi dziedzinami jak inżynieria materiałowa, fizyka i chemia. W trakcie kursu studenci poznają sposoby otrzymywania materiałów w nanoskali, mikroskopowe i spektroskopowe metody ich charakterystyki (m.in. mikroskopia elektronowa, spektroskopia UV-VIS), właściwości optyczne, magnetyczne i katalityczne materiałów w nanoskali, oraz obszary zastosowań autonomicznych mikro i nanourządzeń m.in. w energetyce, inżynierii środowiska oraz medycynie. W ramach przedmiotu dyskutowane są wyniki aktualnych badań naukowych, czołowych grup zajmujących się tą tematyką. W trakcie kursu zostaną wykorzystane nowoczesne metody nauczania (m.in. concept map, brainstorming, Design Thinking, a także ćwiczenia mające na celu poprawę zdolności krytycznego i kreatywnego myślenia oraz umiejętności prezentacji treści naukowych.
9. CCNA Routing&Switching
Prowadzący: dr inż. Łukasz Czekierda i dr inż. Sławomir Zieliński
Kursy CCNA Routing and Switching są przeznaczone dla osób, które dotychczas nie zajmowały się sieciami komputerowymi, jak również dla tych, które już posiadają wstępną wiedzę o nich. W czasie trwania kursu prowadzone są wykłady i laboratoria związane z zagadnieniami projektowania i zarządzania małymi i średnimi sieciami komputerowymi. Zajęcia będą prowadzone w laboratorium sieci komputerowych na rzeczywistych urządzeniach sieciowych (w razie ograniczeń dostępu do laboratorium spowodowanych epidemią – na symulatorach tych urządzeń). Kursy przygotowują do certyfikacji CCNA Routing & Switching. W ramach programu Prymusi AGH zrealizowany będzie moduł CCNA Introduction to Networks w najnowszej wersji (7.0).
10. Maker – kreatywna konstrukcja i programowanie elektronicznych gadżetów
Prowadzący: dr inż. Ada Brzoza
W ramach kursu zostaną przedstawione wybrane technologie, których poznanie pozwoli zainteresowanym zostać tzw. makerem czyli osobą potrafiącą samodzielnie konstruować i programować różnego rodzaju gadżety. Kurs koncentruje się na urządzeniach mających zastosowanie domowe i konsumenckie, m.in. urządzenia ułatwiające codzienne życie w domu, zapewniające rozrywkę, inteligentne kamery, a także efekty świetlne i dźwiękowe. Można także dowiedzieć się i sprawdzić w praktyce, jak samodzielnie zaprojektować, a następnie wydrukować na drukarce 3D elementy mechaniczne do gadżetów, np. obudowy, uchwyty lub elementy wykonawcze. Bycie makerem ma wiele zalet: poszerza wiedzę techniczną, rozwija kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów – zarówno samodzielnie jak i w zespole. Oferowany kurs pozwala dowiedzieć się, jak działa wiele powszechnie używanych urządzeń elektronicznych oraz jak samodzielnie zbudować tego typu urządzenia. Zajęcia mają formę warsztatów, których uczestnicy konstruują praktyczne gadżety opierające swoje działanie na nowoczesnych mikroprocesorach i miniaturowych komputerach, takich jak Raspberry Pi.
11. Podstawy programowania w Javie
Prowadzący: mgr inż. Michał Idzik i mgr inż. Radosław Łazarz
Podczas kursu przedstawimy podstawowe zagadnienia, związane z programowaniem w językach obiektowych na przykładzie języka Java. Uczestnicy kursu będą mieli okazję zmierzyć się z typowymi problemami przy tworzeniu małych aplikacji, nauczyć się obsługi środowiska programistycznego, a także pogłębić umiejętność analitycznego myślenia. Kurs kierujemy do studentów, którzy nie mają doświadczenia w programowaniu lub posiadają jedynie podstawową wiedzę w tym zakresie. Zajęcia prowadzimy od podstaw, a każdy uczestnik ma szansę konsultować problemy i postępy z prowadzącym.
12. Podstawy uczenia maszynowego i wizualizacji danych
Prowadzący: mgr inż. Radosław Łazarz
W ramach kursu prezentowane będą główne koncepcje i problemy uczenia maszynowego, takie jak uczenie z nadzorem, uczenie nienadzorowane, uczenie ze wzmocnieniem, uczenie reprezentacji czy uczenie ansambli. Uczestnicy poznają zarówno filozoficzne, jak i praktyczne aspekty tych zagadnień. Na zajęciach zostaną omówione kwestie związane z wizualizacją przetwarzanych danych, zarówno tych w małej, jak i wielkiej skali. Kurs będzie miał naturę przeglądową, odwołując się zarówno do klasycznych już metod (SVM, PCA), jak i bardziej współczesnych rozwiązań (CNN, t-SNE). Zadania praktyczne realizowane będą w oparciu o narzędzia dostępne dla języka Python.
13. Programowanie Robotów Mobilnych
Prowadzący: dr hab. inż. Wojciech Turek prof. AGH
Kurs obejmuje wprowadzenie w tematykę programowania robotów mobilnych, czyli między innymi: • sterowanie robotem kołowym z napędem różnicowym, robotem z kołami skrętnymi, sterowanie sześcionożną maszyną kroczącą, sterowanie ramieniem manipulacyjnym o sześciu stopniach swobody • sterowniki behawioralne, deliberatywne, pętla see-think-act • wykorzystanie dalmierza ultradźwiękowego w unikaniu kolizji • wykorzystanie detektora światła w zadaniu śledzenia linii • sterowanie robotem z wykorzystaniem czujnika IMU • algorytmy nawigacji, unikanie kolizji, przemieszczanie w labiryntach.
14. Programowanie w języku C++
Prowadzący: dr inż. Roman Dębski
Wprowadzenie do C++ obejmujące elementy programowania proceduralnego, obiektowego, generycznego i funkcyjnego istotne z punktu widzenia współczesnych zastosowań języka. Jego nauka odbywa się w kontekście zagadnień kluczowych dla każdego programisty, a dotyczących m.in. architektury komputera, zarządzania pamięcią, projektowania i analizy algorytmów oraz struktur danych, a także wzorców projektowych i testowania oprogramowania.
15. Obliczenia numeryczne w Pythonie
Prowadzący: mgr inż. Filip Kamiński
Kurs „Obliczenia Numeryczne w Pythonie” to wprowadzenie do obliczeń w środowisku Python skierowane do osób, które nie miały wcześniej styczności z tymi zagadnieniami. W ramach kursu zaprezentowane zostaną zarówno klasyczne metody numeryczne, jak i współczesne, wykorzystywane w praktyce, narzędzia i biblioteki (m.in. NumPy, SciPy, matplotlib, tensorflow). Kurs rozpoczyna wprowadzenie do programowania w Pythonie dla osób niemających wcześniej styczności z tym językiem (2-3 spotkania). Druga część kursu skupia się na zagadnieniach obliczeniowych i problemach praktycznych (uczestnicy mają możliwość wyboru części z tematów, które zostaną zrealizowane).
16. Metody podejmowania decyzji
Prowadzący: mgr inż. Filip Kamiński
Celem modułu jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami teorii podejmowania decyzji oraz głównymi metodami wspomagającymi podejmowanie decyzji w tym decyzji wielokryterialnych. W szczególności w ramach zajęć zostanie omówiona metoda AHP (Analytic Hierarchy Process) wraz z jej zastosowaniami. Będą również omówione podstawy metody porównywania alternatyw parami oraz innych pokrewnych metod decyzyjnych. W ramach kursu pewien czas zostanie poświęcony podstawom matematycznym niezbędnym do zrozumienia bardziej zaawansowanego materiału. Poznane modele decyzyjne będą implementowane z wykorzystaniem języków programowania R / Python / Java.
17. Tutoring
Tutoring to indywidualna, spersonalizowana forma nauczania. Oznacza to, że będziesz pracować z tutorem / opiekunem w relacji jeden na jeden lub w małej, co najwyżej trzyosobowej grupie (nauczanie indywidualne). Wspólnie z tutorem ustalisz temat zajęć. Tutor podczas Waszych spotkań odnajdzie Twoje mocne strony, pomoże Ci je rozwinąć, a formy pracy dostosuje do Twoich indywidualnych potrzeb i talentów (nauczanie spersonalizowane). Tutoring to powrót do dawnej tradycji kształcenia w relacji mistrz-uczeń.